tájékoztatás

Tájékoztatás a KATA adóalanyok HIPA bejelentéséről, bevallásáról

Tisztelt Vállalkozók!
 
A KATA adóalanyok február 15-ig jelenthetik be az Önkormányzati adóhatóságnak, ha iparűzési adóban  a KATA-ra vonatkozó egyszerűsített, tételes adóalap-megállapítási  formát választják. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy nem elegendő a NAV-nál választani a KATA-t, hanem, ha helyi iparűzési adóban is ezt az adózási módot választja, úgy ezt az igényt külön be kell jelenteni az Önkormányzati adóhatósághoz is.
A KATA alanya a KATA hatálya alá tartozás kezdő napjától számított 45 napon belül vagy az adóév február 15-éig (jogvesztő határidők) bejelentkezés, változás bejelentési nyomtatvány benyújtásával dönthet, hogy az adóévi helyi iparűzési adóját tételes adóalap szerint teljesíti.
Az Elektronikus Önkormányzati Portál az önkormányzati ASP-rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. Az adózó vagy meghatalmazottja a Portálról tudja az bejelentési kötelezettségének megtételét indítani: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap. Az ÜGYINDÍTÁS menüben ágazta: „ADÓÜGYEK” és ügytípus „ÁLTALÁNOS ADÓNYOMTATVÁNYOK” között „BEJELENTKEZÉS, VÁLTOZÁS-BEJELENTÉS” néven található űrlapon tölthető ki és nyújtható be. („ASP_ADO_BEJ” számú nyomtatvány) Tájékoztatjuk, hogy az iparűzési bejelentkezési nyomtatvány kizárólag elektronikus úton nyújtható be az önkormányzati adóhatósághoz.
A kisadózó vállalkozások tételes adójának hatálya alá tartozó vállalkozó a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (Htv.) 39/B.§ (9) bekezdés szerint bejelentett döntése esetén, az adó adóévi alapja - a 39. § (1) bekezdésében, vagy a 39/A. §-ban foglalt előírásoktól eltérően - székhelye és telephelye szerinti önkormányzatonként 2,5-2,5 millió forint. Ha a kisadózó vállalkozás e minősége szerinti adókötelezettsége valamely településen az adóév egészében nem áll fenn, vagy a kisadózó vállalkozások tételes adójában az adófizetési kötelezettsége szünetel, akkor az adó önkormányzatonkénti alapja a 2,5 millió forintnak az adókötelezettség időtartama naptári napjai alapján arányosított része.
Nem kell bevallást benyújtani azon KATA-s vállalkozásnak, akinek fix összegű (42.500,- Ft/év) iparűzési adót kell fizetnie.
A Htv. 39/B.§ (6) bekezdése alapján  a KATA-t alkalmazó kisadózó vállalkozás adóbevallást nyújt be az adóévet követő január 15-ig, ha az adóévre ténylegesen megfizetett adóösszegnél azért kevesebb, mert kisadózó vállalkozások tételes adójában az adófizetési kötelezettség szünetelt.
Szünetelésből visszalépőnek a szünetelés utolsó napját követő 45 napon belül a bejelentkezés, változás bejelentés nyomtatvány V. pontjának kitöltésével be kell jelentkeznie.
Share/Save

Dr. Tatár Gábor - ünnepi nyitvatartás

2021. DECEMBER 21. (KEDD)   16:00 - 18:00
2021. DECEMBER 23. (CSÜTÖRTÖK)  16:00 - 18:00
2021. DECEMBER 24. ZÁRVA
2021. DECEMBER 28. (KEDD)  16:00 – 18:00
2021. DECEMBER 30. (CSÜTÖRTÖK)  16:00 – 18:00
2021. DECEMBER 31. ZÁRVA
 
KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET ÉS BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNUNK!
Share/Save

Tájékoztatás aszfaltozási munkákról

Tájékoztatjuk a tisztelt lakosságot, hogy a Móricz Zsigmond út aszfaltozási munkái miatt 2021. augusztus 17-én (kedd)  7:00 – 18:00 közötti időszakban a Móricz Zsigmond út a közúti forgalom elől lezárásra kerül.
 
A munkavégzés időtartama alatt a közút fenti szakaszára gépjárművel behajtani tilos.
 
Szíves türelmüket köszönjük.
 
Fegyvernek Város Önkormányzata
Share/Save

Tájékoztatás a megyei Kormányhivatal Kormányablak busz menetrendjéről

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatának (Kormányablak busz) ügyfélfogadás helyszínei és időpontjai:
 
2021. június 19. (szombat), 11.15 – 13.45 és
2021. június 23. (szerda), 8.15 – 10.45
Fegyvernek, Piactér (Szent Imre tér)
 
Intézhető ügyek köre:
  • Személyazonosító igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
  • Lakcímkártyával kapcsolatos ügyintézés
  • Vezetői engedéllyel (jogosítvánnyal) kapcsolatos ügyintézés
  • Parkolási igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
  • Diákigazolvány igényléséhez szükséges NEK adatlap felvétele
  • Ügyfélkapu regisztráció
  • Tulajdoni lappal kapcsolatos ügyintézés
  • Meghatalmazás illetve törvényes képviseleti jogosultság Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben rögzítése
  • Erkölcsi bizonyítvány igénylésével kapcsolatos ügyindítás
  • A biztosított személyek esetében Európai Egészségbiztosítási Kártya kiállítása
  • A biztosított személyek esetében TAJ kártya másodlatának kiadása
  • Információszolgáltatás kormányablak és szociális igazgatási ügyekben valamint általános ügyekben
  • Kérelmek átvétele és továbbítása a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz
Share/Save

Tájékoztatás a megyei Kormányhivatal Kormányablak busz menetrendjéről

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatának (Kormányablak busz) ügyfélfogadás helyszínei és időpontjai:
2021. június 19. (szombat), 11:15 – 13.45
Fegyvernek, Piactér (Szent Imre tér)
 
Intézhető ügyek köre:
  • Személyazonosító igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
  • Lakcímkártyával kapcsolatos ügyintézés
  • Vezetői engedéllyel (jogosítvánnyal) kapcsolatos ügyintézés
  • Parkolási igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
  • Diákigazolvány igényléséhez szükséges NEK adatlap felvétele
  • Ügyfélkapu regisztráció
  • Tulajdoni lappal kapcsolatos ügyintézés
  • Meghatalmazás illetve törvényes képviseleti jogosultság Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben rögzítése
  • Erkölcsi bizonyítvány igénylésével kapcsolatos ügyindítás
  • A biztosított személyek esetében Európai Egészségbiztosítási Kártya kiállítása
  • A biztosított személyek esetében TAJ kártya másodlatának kiadása
  • Információszolgáltatás kormányablak és szociális igazgatási ügyekben valamint általános ügyekben
  • Kérelmek átvétele és továbbítása a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz
Share/Save

Tájékoztatás a megyei Kormányhivatal Kormányablak busz menetrendjéről

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatának (Kormányablak busz) ügyfélfogadás helyszínei és időpontjai:
2021. május 26. (szerda), 8:15 – 10.45
Fegyvernek, Piactér (Szent Imre tér)
 
Intézhető ügyek köre:
  • Személyazonosító igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
  • Lakcímkártyával kapcsolatos ügyintézés
  • Vezetői engedéllyel (jogosítvánnyal) kapcsolatos ügyintézés
  • Parkolási igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés
  • Diákigazolvány igényléséhez szükséges NEK adatlap felvétele
  • Ügyfélkapu regisztráció
  • Tulajdoni lappal kapcsolatos ügyintézés
  • Meghatalmazás illetve törvényes képviseleti jogosultság Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben rögzítése
  • Erkölcsi bizonyítvány igénylésével kapcsolatos ügyindítás
  • A biztosított személyek esetében Európai Egészségbiztosítási Kártya kiállítása
  • A biztosított személyek esetében TAJ kártya másodlatának kiadása
  • Információszolgáltatás kormányablak és szociális igazgatási ügyekben valamint általános ügyekben
  • Kérelmek átvétele és továbbítása a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz
Share/Save

A KSH felhívása

Ezúton tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Fegyvernek településen a hivatal elnöke által 2021-re engedélyezett, önkéntes adatszolgáltatáson alapuló lakossági adatfelvételeket hajt végre, a korábbi évek gyakorlata szerint.
A felvételek Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) szerinti nyilvántartási számai és megnevezései a következők:
- 1539 Munkaerő-felmérés és kiegészítő felvételei – havi rendszerességű
- 1942 A lakosság utazási szokásai – 2021. április, július, október, 2022. január hónapokban, negyedéves gyakoriságú
 
Az összeírási munkát a Központi Statisztikai Hivatal megbízásából a Statek Statisztikai Elemző Központ Kft. (Statek Kft.) fényképes igazolvánnyal ellátott kérdezői végzik. A járványügyi helyzetre tekintettel adatszolgáltatóinknak felajánljuk a telefonon keresztüli válaszadást, valamint egyes adatgyűjtések esetében kérjük, hogy a kérdőívek weben történő önkitöltési lehetőségét részesítsék előnyben.
A válaszadásra kijelölt háztartások kiválasztása véletlenszerű mintavétellel történik az ország különböző településein. Az adatfelvételekből származó eredmények nélkülözhetetlenek a társadalom jellemzőinek feltérképezésében.
A kapott adatokat a Központi Statisztikai Hivatal a hivatalos statisztikáról szóló 2016. évi CLV. törvény, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelet (általános adatvédelmi rendelet, GDPR) előírásának megfelelően bizalmasan kezeli, azokat más szervek, személyek részére nem szolgáltatja ki. Az eredményeket név és egyedi adatok nélkül, összesített statisztikai táblázatokban közöljük.
A lakosság és az önkormányzat részére munkanapokon hétfőtől csütörtökig 8:00 és 16:30 óra között, pénteken 8:00 és 14:00 óra között a +36 80 200-766-os (3-as mellék) telefonszámon, illetve a lakinfo@ksh.hu email címen adunk további felvilágosítást.
Az adatgyűjtés módszertanával és a kutatási eredményekkel kapcsolatosan a www.ksh.hu internetes oldalon található Adatszolgáltatóknak/Adatszolgáltatás teljesítése/Elektronikus lakossági adatgyűjtések menüpont nyújt tájékoztatást.
 
Budapest, 2021. március 31.
 
Kátainé Csincsák Éva
főosztályvezető
Share/Save

Tájékoztatás a szünidei gyermekétkeztetésről - 2021 tavasz

Tisztelt Szülők!
 
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/C. §-a alapján az önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselő kérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos helyzetű és rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosítja.
A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Korm. rendelet 13/B. § (1) bekezdés a) pontja, valamint (8) bekezdése alapján amennyiben az Ön gyermeke/i/ hátrányos/halmozottan hátrányos helyzete fennáll és rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül, az önkormányzat biztosítja, hogy a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben meghatározott tavaszi tanítási szünet, valamint az ezen időtartamra eső, a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatti munkanapokon étkeztetésben részesüljön.
Az ingyenes szünidei étkeztetést a tavaszi szünetben (5 hónapos kortól 18. éves korig) 2021.április 1. (csütörtök) és április 6. (kedd) munkanapokon biztosítja Fegyvernek Város Önkormányzata a gyermekek részére.
 
Az egyszeri meleg étkezést a szülő vagy törvényes képviselő ételhordóban viheti el. Akadályozó ok (pl.: betegség) esetén az ételt más nagykorú személy csak meghatalmazással veheti át.
Az átvétel lehetséges helyszínei:
• régi mozi épülete (5231 Fegyvernek, Szent Erzsébet út 172.)
• Újtelepi Óvoda (5231 Fegyvernek, Szent Erzsébet út 88.)
Átvétel ideje: 11.00-12.30
 
Az igénylőlap/nyilatkozat a Csorba Mikro- térségi Alapszolgáltatási Központban  (családsegítő) március 17-től tölthető ki.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Csorba Mikro- térségi Alapszolgáltatási Központ ideiglenesen átköltözött a Fegyvernek, Szent Erzsébet út 133. (Sárga iskola) cím alá!
Felhívjuk figyelmüket, hogy abban az esetben is kell nyilatkozniuk, amennyiben nem kívánják igénybe venni az étkeztetést!
 
Fegyvernek Város Önkormányzata
Share/Save

Gátfelhajtási engedély

Ezúton tájékoztatjuk, és egyben értesítjük Önöket, hogy a Tiszamenti Regionális Vízművel kötött együttműködési megállapodás alapján 2021. január 1-től a Nyugati főcsatorna használatához szükséges Gátfelhajtási engedélyek (Gátközlekedési engedélyek) kizárólagosan az alábbiak szerint vásárolhatók meg (bankkártyás fizetéssel, On-Line vásárlással, Applikáción keresztül):
A szükséges Gátfelhajtási engedély jelenleg az elektronikus jegyvásárlási platformon keresztül vásárolható meg, hamarosan elérhetővé válik a jegy fizikai megvásárlásának lehetősége. Az értékesítési partnereink listájáról hamarosan értesítjük Önöket!.
A bevezetésre kerülő új rendszer első komponense a Nyugati főcsatorna, amelyen a közlekedéshez kiadott, névre és adott járműre szóló engedély vagy vendégkártya szükséges.
A gátközlekedési, gátfelhajtási engedély megvásárlásának On-Line felülete a: http://gatfelhajtasiengedely.hu/  weboldalon érhető el.
 
Amennyiben az Engedély kérő még nem vásárolt a gatfelhajtasiengedely.hu weboldalon, akkor a vásárlási folyamat megkezdésének érdekében először regisztrálnia szükséges magát!
A sikeres regisztrációt, és annak megerősítését követően tud bejelentkezni a felületre, és megvásárolni a kiválasztott Gátfelhajtási engedély típust.
A Gátfelhajtási engedély megvásárlását, és elektronikus úton történő kifizetését követően a Számla automatikusan kiállításra kerül az Engedély megvásárlójának részére, melyet emailben küld meg a rendszer.
Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a Nyugati főcsatorna töltése kiemelt, és folyamatos ellenőrzés alatt áll, mely ellenőrzések során az illetékes szervek, hatóságok, és feljogosított személyek ellenőrzik a szükséges Gátfelhajtási engedély meglétét, és annak érvényességét.
Kérjük, kímélje meg Magát az ezzel járó kellemetlenségektől, birságtól, eltiltástól!
Az okos telefonokra letölthető applikáció hamarosan elérhető lesz Android és iOS eszközön egyaránt.
Amennyiben 3.5 tonna összsúlytól nagyobb járművel, vagy mezőgazdasági területművelés céljából szeretne a töltésen közlekedni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal!
 
Fülöp Henrik
projektigazgató
 
Share/Save

Oldalak